FAQ
Hvordan fungerer forudbestilling?
Når du forudbestiller en vare, reserverer vi den til dig, selvom den endnu ikke er udkommet. Vi trækker først betalingen, når varen er fysisk på vores lager og klar til afsendelse. Når varen ankommer, modtager du en e-mail. Har du valgt levering, sender vi din ordre inden for 1-2 hverdage. Du kan til enhver tid annullere en forudbestilling, så længe varen ikke er afsendt.
Bemærk: Hvis en kunde gentagne gange forudbestiller varer og efterfølgende annullerer dem uden gyldig grund, forbeholder vi os retten til at afvise fremtidige forudbestillinger fra den pågældende kunde. Dette gøres for at sikre en fair og stabil handelsproces for alle vores kunder. Vi kontakter naturligvis kunden, før en sådan beslutning træffes.
Hvad betyder det når et produkt er på restordre?
Restordre er varer som vi ikke har på lageret i Danmark, men kan hentes hjem på bestilling fra fabrikanten. Derfor er leveringstiden også lidt længere på dem. Vi skal dog nok sørge for at de kommer.
Hvad sker der, hvis jeg bestiller lagervarer sammen med restordre eller forudbestillinger?
Hvis du bestiller både lagervarer og varer med restordre eller forudbestilling i samme ordre, sender vi hele ordren samlet, når alle varer er på lager.
Det betyder, at vi ikke del-leverer automatisk. Ønsker du at få lagervarerne hurtigere, anbefaler vi, at du laver to separate ordrer – én med lagervarer og én med restordre/forudbestillinger.
Hvad koster fragt?
Ved køb over 599 kr. tilbyder vi gratis fragt til nærmeste pakkeshop.
Ved køb under 599 kr. starter fragten fra 39 kr., afhængigt af vægt og leveringsmetode.
Hvor lang er leveringstiden?
Varer på lager: Vi sender normalt inden for 1-2 hverdage. Det betyder, at du typisk modtager din ordre inden for 2–3 hverdage, afhængigt af transportør og leveringsadresse.
Restordre: Varer i restordre er ikke på lager, men kan bestilles hjem fra vores distributører. Forventet leveringstid er normalt 2–3 uger.
Forudbestillinger: Den forventede leveringsmåned er angivet i produktbeskrivelsen. Så snart varen ankommer til os, afsender vi den inden for 1-2 hverdage.
Hvordan og hvor længe kan jeg returnere?
Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager din vare. Varen skal returneres i ubrugt stand og med originale mærker og emballage intakt.
Ønsker du at returnere, står du selv for at arrangere og betale for returforsendelsen. Du vælger selv fragtfirma og står selv for at sikre, at varen returneres forsvarligt og med sporing. Pakken skal leveres til følgende adresse:
Animerch
Klosterstræde 15
1157 København K
Når vi har modtaget og godkendt varen, refunderer vi beløbet til det samme betalingsmiddel, du brugte ved købet. Du er også velkommen til at returnere varen fysisk i vores butik, hvis det passer dig bedre.
Min ordre ankom skadet, hvad gør jeg?
Hvis du har modtaget en beskadiget vare, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt på support@animerch.dk og sende:
- Dit ordrenummer
- Billeder af varen og evt. skader/defekter
- En kort beskrivelse af problemet
Vi vurderer sagen og tilbyder som udgangspunkt enten en ny vare, delvis refundering, eller i visse tilfælde en fuld refundering, afhængigt af skadens omfang og varens tilgængelighed. Vær opmærksom på, at hvis vi ender med at erstatte varen, kan det godt tage noget tid hvis varen ikke er på lager.
Mit barn er en anime-fan, hvordan finder jeg den rigtige gave?
Der udkommer hvert år omkring 150–200 anime-tv-serier i Japan, fordelt over fire sæsoner. Mange af dem er nye titler, mens andre er fortsættelser af populære serier. For at finde den helt rigtige gave anbefaler vi, at du spørger ind til, hvilke anime-titler de kan lide – og gerne også hvilke karakterer, der er deres favoritter.
Hvis du har mulighed for det, er du meget velkommen til at kigge forbi vores butik – her kan vi nemmere vise dig forskellige muligheder og vejlede ud fra det, du fortæller os.